CU News

Chula President Leads MBM Students to Study at the University of Cambridge to Broaden Global Branding Perspectives 

Chula President Leads MBM Students to Study at the University of Cambridge to Broaden Global Branding Perspectives

From June 12 to 24, 2025, Professor Dr. Wilert Puriwat, President of Chulalongkorn University, led students from the Master in Branding and Marketing (MBM) program, Department of Marketing, Faculty of Commerce and Accountancy, Chulalongkorn University, to study at the University of Cambridge, United Kingdom. The students attended the Global Seminar in Branding course at the Cambridge Judge Business School. 

On this occasion, both students and faculty were honored to attend a lecture by Lord Wilson of Dinton, former Cabinet Secretary and Head of the British Civil Service, who delivered a special lecture on “Global Branding” at King’s College. He emphasized that building a sustainable brand requires time, excellence, integrity, and the accumulation of public trust. 

Chula President Leads MBM Students to Study at the University of Cambridge to Broaden Global Branding Perspectives 

Another key highlight of the program was the opportunity for students to participate in activities and visit the Cambridge Union Society (CUS), one of the oldest and most influential debating societies in the world. For over 200 years, this platform has welcomed countless world leaders, thinkers, politicians, and scholars. Experiencing the environment of CUS broadened the students’ worldview and deepened their understanding of the power of communication, critical thinking, and the ideological role of branding. 

Chula President Leads MBM Students to Study at the University of Cambridge to Broaden Global Branding Perspectives 

The faculty members accompanying the students on this trip included Associate Professor Dr. Ake Pattaratanakun, Head of the Department of Marketing and Chair of the MBM program; Associate Professor Dr. Nuttapol Assarut and Assistant Professor Ratirath Na Songkhla, who shared their expertise and closely guided and supported the students throughout the program. 

This study trip provided students with the invaluable opportunity to learn from global leaders in management and branding, inspiring them to advance their marketing knowledge in a profound way within an international context. The program marks the seventh consecutive year of collaboration between the Department of Marketing, Faculty of Commerce and Accountancy, Chulalongkorn University, and the Cambridge Judge Business School

Chula’s encouragement and support for research is excellent for teachers, students, and the public.

Associate Professor Dr. Suchana Chavanich Faculty of Science, Chulalongkorn University

PDPA Icon

This website uses cookies to personalize content, provide the best user experience, and improve Chula website services.

Privacy Preferences

ท่านสามารถเลือกการตั้งค่าคุกกี้โดยเปิด/ปิด คุกกี้ในแต่ละประเภทได้ตามความต้องการ ยกเว้น คุกกี้ที่จำเป็น

Accept All
Manage Consent Preferences
  • คุกกี้ที่จำเป็น
    Always Active

    ประเภทของคุกกี้ที่มีความจำเป็นสำหรับการทำงานของเว็บไซต์ เพื่อให้คุณสามารถใช้เว็บไซต์ได้อย่างเป็นปกติ ท่านไม่สามารถปิดการทำงานของคุกกี้นี้ในระบบเว็บไซต์ของเราได้

  • คุกกี้เพื่อการวิเคราะห์

    คุกกี้ประเภทนี้จะทำการเก็บข้อมูลพฤติกรรมการใช้งานเว็บไซต์ของคุณ โดยมีจุดประสงค์คือนำข้อมูลมาวิเคราะห์เพื่อปรับปรุงและพัฒนาเว็บไซต์ให้มีคุณภาพ และสร้างประสบการณ์ที่ดีกับผู้ใช้งาน เพื่อให้เกิดประโยชน์สูงสุด หากท่านไม่ยินยอมให้เราใช้คุกกี้นี้ เราอาจไม่สามารถวัดผลเพื่อการปรับปรุงและพัฒนาเว็บไซต์ให้ดีขึ้นได้
    Cookies Details

Save